Säljstöd och offerthantering
Status på försäljningen och snygga offerter
Project Office organiserar ditt säljarbete på ett snabbt och överskådligt sätt.
Arbeta mer effektivt från och med nu
Så ser ditt säljarbete ut
Med Project Office har du alltid kontroll på säljarbetet.
- Lättarbetat och överskådligt
- Snygga och tydliga mallar
- All kundinformation på rätt ställe när du behöver det
- Tydliga resultat av mål i säljarbetet
- Rapporter och analyser
- Uppföljning av uteliggande offerter
Och mycket mera.
Säljstöd med e-signering
Kundhantering och offerter
med e-signering
Bevaka din offertstock
Med Project Office kan du enkelt planera och överblicka ditt säljarbete så du alltid har full koll på din offertstock.
Skapa kundregister för ditt säljarbete
Project Office är det perfekta verktyget för dig som jobbar med kontinuerlig kundkontakt, offerering och offertuppföljning. Du slipper glömma att ringa det viktiga säljsamtalet – Project Office CRM påminner dig.
Spara information på kundkortet
I Project Office arbetar du med ditt kundregister som utgångspunkt. Varje kund får ett kundkort där alla kundens aktiviteter finns presenterade. Du kan lägga in kunder direkt till systemet eller importera eller synka från ett externt kundregister.
Till varje kund knyts kontaktpersoner som du kan skicka e-post och SMS till (SMS-meddelandet visas i händelseloggen).
Lägg till påminnelser & händelser
Varje kontakt med en kund resulterar i en händelse på kundkortet och en påminnelse då nästa kontakt skall ske. När påminnelsedatumet inträffar får du en påminnelse på skärm och i e-post. Alla kundens händelser visas i händelseloggen.
Snabba och snygga digitala offerter
I offertvyn kan du skapa offermall, lägga till offertinnehåll, projektbeskrinvning och bifoga dokument till din offert.
E-signering eller som utskriven pdf
En digital offert skapas direkt i systemet och bygger på de produkter som finns inlagda i ditt artikelregister. Den digitala offerten skickas i ett mail till kunden för godkännande via bifogad länk. Offerten kan sedan skrivas ut eller skickas digitalt till kunden via e-post.
I den digitala signeringen väljer du en mottagare från kontaktpersonerna på kundkortet. Du kan lägga in en offertbeskrivning som bifogas den digitala offerten och välja vad som skall hända om kunden godkänner alternativt inte godkänner offerten.
När en kund mottagit ett mail med en digital offert ser kunden offertens delar i sitt mail och även priset, med eller utan rabatter. Kunden klickar sedan på bifogad länk, signerar och godkänner offerten med sin signatur. Då får offertgivaren ett besked om att offerten är godkänd. Signaturen visas även i kundens händelselista.