Säljstöd, kund och offerthantering

Skapa snygga och säljande offerter blixtsnabbt

Project Office organiserar ditt säljarbete på ett snabbt och överskådligt sätt.

Arbeta mer effektivt från och med nu

Hur ser ditt säljarbete ut?

Säljer du ostrukturerat?

  • Du gör dina offerter i Word och du har ingen koll på din offerstock. Du har ditt kundregister i Excel och dina kundkontakter i Outlook.
  • Du har inga uppsatta mål för antal kundkontakter, offertvärde eller antal offerter. Du har ingen koll på hur stor del av dina ordar som är fakturerad. 
  • Du vet inte vad kunden sa eller när du hade kontakt med din kund.

Få full kontroll över ditt säljarbete med Project Office!

  1. Det tar 5 minuter att skapa och skicka en offert och du har alltid 100 % koll på din offerstock. Du gör alla dina offerter i samma system efter en snygg mall. Du har ditt kundregister och alla kundkontakter direkt i offertsystemet.

  2. Du tydliga mål för ditt säljarbete och ett enkelt sätt att hålla koll på säljet och faktuererigen.

  3. Du vet alltid vad kunden sa förra gången och när du hade kontakt med din kund senast.

Säljstöd och CRM

Kundhantering och offerter med digital signering

Håll koll på din offertstock

Med Project Office kan du enkelt planera och överblicka ditt säljarbete så du alltid har full koll på din offertstock.

Skapa kundregister för ditt säljarbete

Project Office är det perfekta verktyget för dig som jobbar med kontinuerlig kundkontakt, offerering och offertuppföljning. Nu slipper du glömma att ringa det viktiga säljsamtalet – Project Office CRM påminner dig.

Spara information på kundkortet

I Project Office arbetar du med ditt kundregister som utgångspunkt. Varje kund får ett kundkort där alla kundens aktiviteter finns presenterade. Du kan lägga in kunder direkt till systemet eller importera eller synka från ett externt kundregister.

Till varje kund knyts kontaktpersoner, som du kan skicka e-post och SMS till (SMS-meddelandet visas i händelseloggen).

Lägg till påminnelser & händelser

Varje kontakt med en kund resulterar i en händelse på kundkortet och en påminnelse då nästa kontakt skall ske. När påminnelsedatumet inträffar får du en påminnelse på skärm och i e-post. Alla kundens händelser visas i händelseloggen.

Snabba och snygga digitala offerter

I offertvyn kan du skapa offermall, lägga till offertinnehåll, projektbeskrinvning och bifoga dokument till din offert.

Digital signering eller som utskriven pdf

En digital offert skapas direkt i systemet och bygger på de produkter som finns inlagda i ditt artikelregister. Den digitala offerten skickas i ett mail till kunden för godkännande via bifogad länk. Offerten kan sedan skrivas ut eller skickas digitalt till kunden via e-post. 

I den digitala signeringen väljer du en mottagare från kontaktpersonerna på kundkortet. Du kan lägga in en offertbeskrivning som bifogas den digitala offerten och välja vad som skall hända om kunden godkänner alternativt inte godkänner offerten

När en kund mottagit ett mail med en digital offert ser kunden offertens delar i sitt mail och även priset, med eller utan rabatter. Kunden klickar sedan på bifogad länk, signerar och godkänner offerten med sin signatur. Då får offertgivaren ett besked om att offerten är godkänd. Signaturen visas även i kundens händelselista.